VIGO Edison Chrome Pull-Down Kitchen Faucet with Deck Plate

by VIGO
Today:$20199
Free Shipping*
Learn More
Get Free Returns* and 5% in Rewards ($10.10) on this item.
Try Club O free for 30 days. Only $19.95/year after. Learn More
Overstock's Loyalty Program
Free Shipping
Free Shipping*
on every purchase
Earn Rewards Back
5% Rewards
on every purchase
Free Returns
Free Returns*
for in-store credit
Rewards for Reviews
Earn Extra Rewards
when you shop the extra rewards store & for writing reviews
ITEM# 13692327
  • Delivery Estimate

    Select a Product Option to view shipping

      **Delivery date is approximate and not guaranteed. Estimates include processing and shipping times, and are only available in US (excluding APO/FPO and PO Box addresses). Final shipping costs are available at checkout.

    • Warranty
      Included: Limited Lifetime
    • Notifications

      Receive product notifications for this item, and also receive other email-exclusive savings.

    Oops,

    something went wrong.

    Please refresh the page and try again.


    Details

    ITEM#: 13692327

    The pull-down, dual action spray head on the VIGO Edison Pull-Down Spray Kitchen Faucet allows for your choice of aerated flow or powerful spray for all your modern kitchen needs. The 360 degrees swivel spout extends up to 30 inches, and its spiral details and solid brass construction make it a highly functional and beautiful statement piece. Features a matching deck plate for added functionality and ease of installation.

    • Single hole mount with easy installation
    • Includes matching chrome deck plate to convert existing three-hole setups
    • Dual-action, pull-down spray head is extendable up to 30 inches
    • Solid brass construction makes this faucet durable and easy to clean
    • Premium chrome finish resists corrosion and tarnishing
    • All VIGO Kitchen Faucets feature a quality-assured Limited Lifetime Warranty
    • Matching chrome soap dispenser available separately
    • Also available in stainless steel, matte black and stainless steel/matte black
    All Product Details
    • 360 degrees swivel spout
    • 1.8 gpm flow rate
    • Single-hole installation
    • Includes matching deck plate VG17001CH
    • Single lever water and temperature control
    • Water pressure tested for industry standard
    • Sedal ceramic disc cartridge tested for 500,000 uses
    • Retractable spout with 30" of nylon braided hose
    • Spray face resists mineral buildup and easy to clean
    • All mounting hardware and hot/cold waterlines included
    • Solid brass construction with chrome finish
    • Dual action, pull-down spray head for aerated flow or powerful spray
    • VIGO finishes resist corrosion and tarnishing, exceeding industry durability standards
    • Smart handle design moves 90 degrees forward to allow for tighter spaces and delicate backsplashes
    • Measurements
    • Spout reach: 9 1/2"
    • Faucet height: 18 1/2"
    • Standard US plumbing 3/8" connections
    • Deck Plate Features
    • Dimensions: 3/8" H x 9 7/8" L x 2 3/8" W
    • Mounting hardware included
    • Certifications & Warranty
    • All VIGO Kitchen Faucets have a Limited Lifetime Warranty
    • All VIGO Kitchen Accessories have a 1-year Limited Warranty
    • CEC (Title 20) flow rate compliant - mandatory for all CA residents
    • cUPC, NSF-61, NSF-372, CALGreen and AB1953 certified by IAPMO, ADA compliant

    Specs

    Features
    Style Modern & Contemporary, Transitional
    Material Brass
    Finish Chrome Finish
    Faucet Style Pulldown, Two-Function Spray
    Number of Faucet Handle Single Handle
    Number of Faucet Installation Hole Single hole, Single hole with deck plate
    Assembly Assembled
    Color Black, Grey
    Faucet Mount Style Deck Mount
    Flow Rate 1-2 GPM
    Handle Style Lever
    Product Features ADA Compliant, CAL Green, Deck Plate Included
    • Just Great

      Excellent quality! The faucet arrived on time and we set it up right away. We have been using it for about a month now and we couldn't be happier. The last faucet had very poor water pressure and leaked, and this one has great water pressure and doesn't leak. I am completely satisfied with this, and would recommend it to anyone.

    • Nice

      Very happy with this purchase. It works better than I hoped.

    • Mrs.
      Verified Purchase

      Looks great - But..... The range of the faucet swivel is too limited for my double sink. Also, the "button" on the sprayer to switch water flow from full to spray broke. It just fell off. Otherwise, the construction and the chrome are good and I do like the on/off - hot/cold system. Very stylish.

    • Long lasting kitchen facuet
      Verified Purchase

      I've had this for 5 years now and still love it. I can switch between spray and standard flow and the head will pull out quite far so I can reach anything that's put in the sink and it is immensely helpful when washing my dog. It cleans up nicely and doesn't spot. Highly recommend

    • Vigo Faucet

      My family and I are so happy with this faucet. It is technically sound, and looks fantastic. This was a very satisfying overstock experience. The price for this was fair, and there was no problem with ordering or shipping. Overstock has very good customer service as well. Thank You very much.

    • Nice, But With Some Issues
      Verified Purchase

      First, this is a very well-built product, and beautifully finished. The packaging it came in was top rate, too. I was thrilled. I installed it and I really like the sprayer function. A very functional design. Here are the issues I've had: 1) the faucet has dripped intermittently. Not very often and I can usually get it to stopping by moving the handle around a bit. Not sure if it's extra water coming out of the long hose, or what. Not a very serious issue, but if it happened consistently it would be. Second issue -- and much more annoying -- is that there is not enough friction in the swiveling of the fixture to have it remain in position under the twist-tension in the hose. Swing the faucet to the left sink, let it go and the twist tension in the hose cause the faucet to swing back toward center. I'm trying to think of solutions to fix this (pre-twisting the hose a bit, forcing silicon caulk down the housing to create friction) but nothing yet seems likely to succeed. Anyway, a sexy piece of hardware, and I'm generally happy with it. Once I get these two issue ironed out, I'll be absolutely satisfied.

    • Great commercial looking faucet!
      Verified Purchase

      I loved it so much that I bought a second one for the weekend house! Sleek style and great commercial-kitchen look. The pull out hose is a great feature!

    • Verified Purchase

      BEAUTIFUL ACCENT TO MY KITCHEN

    • Just what we wanted
      Verified Purchase

      Our fairly new builder grade kitchen faucet just kept dripping, so we picked this one. It was easy to install and works really well. It is a bit chunkier than the photo, but that makes it sturdier as far we are concerned.

    • Verified Purchase

      This user earned $2.00 in rewards for writing this review.Learn More

      Faucet matches all of our other stainless pieces perfectly. Initially, the sprayer stopped working after about six months of use. I was told to send a video into the manufacturer and they sent out a replacement piece right away.

    • Just Great

      Excellent quality! The faucet arrived on time and we set it up right away. We have been using it for about a month now and we couldn't be happier. The last faucet had very poor water pressure and leaked, and this one has great water pressure and doesn't leak. I am completely satisfied with this, and would recommend it to anyone.

    • Nice

      Very happy with this purchase. It works better than I hoped.

    • Vigo Faucet

      My family and I are so happy with this faucet. It is technically sound, and looks fantastic. This was a very satisfying overstock experience. The price for this was fair, and there was no problem with ordering or shipping. Overstock has very good customer service as well. Thank You very much.

    • Verified Purchase

      This user earned $2.00 in rewards for writing this review.Learn More

      Faucet matches all of our other stainless pieces perfectly. Initially, the sprayer stopped working after about six months of use. I was told to send a video into the manufacturer and they sent out a replacement piece right away.

    • Verified Purchase

      Best Buy so far............

    • Verified Purchase

      Looses its fit in the holder and hangs.

    • Verified Purchase

      This user earned $2.00 in rewards for writing this review.Learn More

      I love it because it's functional, the height and the movement are very nice. I like it because I can wash and clean my big pots and pans with no problems

    • Verified Purchase

      This user earned $1.00 in rewards for writing this review.Learn More

      I loved it until last night when the button to switch the flow type broke. I haven't even had it a full month and I can't change it from spray to stream anymore.

    • Verified Purchase

      Quality product and very stylish

    • Verified Purchase

      BEAUTIFUL ACCENT TO MY KITCHEN

    • Verified Purchase

      This user earned $2.00 in rewards for writing this review.Learn More

      Faucet matches all of our other stainless pieces perfectly. Initially, the sprayer stopped working after about six months of use. I was told to send a video into the manufacturer and they sent out a replacement piece right away.

    • Verified Purchase

      Best Buy so far............

    • Verified Purchase

      Looses its fit in the holder and hangs.

    • Verified Purchase

      This user earned $2.00 in rewards for writing this review.Learn More

      I love it because it's functional, the height and the movement are very nice. I like it because I can wash and clean my big pots and pans with no problems

    • Verified Purchase

      This user earned $1.00 in rewards for writing this review.Learn More

      I loved it until last night when the button to switch the flow type broke. I haven't even had it a full month and I can't change it from spray to stream anymore.

    • Verified Purchase

      Quality product and very stylish

    • Verified Purchase

      BEAUTIFUL ACCENT TO MY KITCHEN

    • Long lasting kitchen facuet
      Verified Purchase

      I've had this for 5 years now and still love it. I can switch between spray and standard flow and the head will pull out quite far so I can reach anything that's put in the sink and it is immensely helpful when washing my dog. It cleans up nicely and doesn't spot. Highly recommend

    • Better than expected!
      Verified Purchase

      Really Happy with this faucet! Have had it for 3 years and no problems and it looks amazing in our home!

    • Just What I Wanted!
      Verified Purchase

      I have been looking for an affordable well made faucet just like this for some time. This one so far has been a great choice, far better than a different style it replaced that had been purchased from Lowes which broke and could not be repaired because it had been discontinued. It works well, looks good and gets the job done!

    Questions & Answers

    • Q:

      "Can it be installed without the deck plate?"

      • A:

        Yes, in a single counter hole application!

    • Q:

      "Why did you choose this product?"

      • A:

        seemed to match a sink that was on sale. Looks cool. It is chrome and looks like it will work very flexibly in a prep sink.,

      • A:

        Bought it in 2014 and I love it. Am buying it for a new house.

      Read more Read less
    • Q:

      "Have had this faucet a little over a year. The knob for control of water spray broke. Where can I find a replacement faucet head? Are there any chrome faucet heads available to fit this faucet as a replacement?"

      • A:

        We apologize for the delay in answering your question. We can see that you are being helped by a customer service representative. Please feel free to contact us in the future with any questions or concerns and we will do everything we can to assist you. Thank you for shopping with us.

    • Q:

      "Is the hose for the faucet/sprayer steel reinforced? How long is the warranty for that part? Is it easily replaceable?"

      • A:

        Thank you for contacting us fjmolnar. The hose for the is steel reinforced at the ends, the warranty is 1 year on this part. The part is easily replaceable, we have an in house tech department that handles all replace parts. Please let me know if you have any further questions.

      • A:

        Ours is leaking after having been used for two years. Also the rubber on the faucet where you change settings is broken and deteriorated. I would never recommend this product. It doesn't last long enough for the money and the installation charges.

      Read more Read less
    • Q:

      "Is the faucet head solid metal or chromed plastic?"

      • A:

        Hi stacieang, this faucet is made from solid brass construction with a chrome finish. Thanks for your interest, hope this helps!

    • Q:

      "what are the dimensions of the deck plate?"

      • A:

        The deck plate is 9 7/8 length x 2 3/8 width.

    • Q:

      "Is the deck plate optional?"

      • A:

        No, the faucet comes with it.

    Shopping Tips & Inspiration

    Shipping & Returns

    Contact Information

    Shipping:

    Usually leaves our warehouse in 1-2 business days. *

    Shipping Information:

    Our standard shipping method is ground shipping. We also offer expedited shipping for most items. Your final shipping cost and estimated delivery timeframe will be available at checkout.
    Standard shipping details
    Expedited shipping details

    Standard Return Policy:

    Items must be returned in new or unused condition and contain all original materials included with the shipment. For the return policy on a Marketplace item, please refer to the Seller’s individual policy, located on the product page by clicking on the Seller name. More Details

    FINAL SALE EXCLUSION: Items marked as FINAL SALE are not returnable unless the problem you experience is the result of our error.

    For your protection, all orders are screened for security purposes. If your order is selected for review, our Loss Prevention Team may contact you by phone or email. There may be a two business day delay to process your order.

    ** Most Oversize orders are delivered within 1-4 weeks. Some orders may take 6 weeks to be delivered.