Sea Gull Lighting Autumn Bronze Glass/Metal/Steel 3-light Pendant

by Sea Gull Lighting
Today$26620
Free Shipping*
Learn More

Members get Free Shipping & 5% Rewards back for only $19.95/yr Learn More

Free Shipping on All Orders
Never Pay Extra
5% Rewards Back
Earn on Every Purchase
Rewards for Writing Reviews
Up to $20 for Each Product
Free, No-Hassle Returns
On Thousands of Select Items
5% Dining Rewards
Get Paid to go out Tonight
Free Stock Trades
Powered by Muriel Siebert & Co., Inc.
Add Club O Gold for $19.95/yr
Club O is FREE for Military, Teachers, Students, and First Responders
ITEM# 15387302
  • Delivery Estimate

    Select a Product Option to view shipping

      **Delivery date is approximate and not guaranteed. Estimates include processing and shipping times, and are only available in US (excluding APO/FPO and PO Box addresses). Final shipping costs are available at checkout.

    • Warranty
      Included: 1 year Manufacturer
    • Notifications

      Receive product notifications for this item, and also receive other email-exclusive savings.

    Love this item?

    Save it to a list so you can find it anytime!


    Oops,

    something went wrong.

    Please refresh the page and try again.


    Details

    ITEM#: 15387302

    Show your casual or contemporary dining room in a new light with this Sea Gull Lighting autumn bronze three-light pendant. This luminary has a clear glass shade for multi-directional illumination in your home, and a metal frame for sturdy charm.

    Features:
    • Material: Bronze, metal, glass steel
    • Mounting: Ceiling
    • Style: Casual, contemporary
    • Light direction: Multi-directional
    • Setting: Indoor
    • Fixture finish: Autumn bronze
    • Shades: Cloche clear glass
    • Number of lights: Three (3)
    • Requires three (3) 60-watt B Torpedo Candelabra bulbs
    • Dimensions: 11.75 inches deep x 24 inches high
    • Overall height: 148 inches
    • Supplied with wire pre-laced through chain
    • Safety listed for use in dry locations
    • Supplied with 12 inches of wire
    • Supplied with 10 inches of chain

    Assembly required.

    This fixture does need to be hard wired. Professional installation is recommended.


    This fixture needs to be hardwired. Professional installation is recommended.

    Assembly Required

    Specs

    Features
    Material Bronze, Glass, Metal, Steel
    Finish Bronze Finish
    Shade Material Clear Glass
    Switch Type Hardwired
    Assembly Assembly Required
    Bulb Wattage 60 W
    Color Black, Brown, Gold, Silver, White
    Height 23 in or more
    Light Bulb Type Candelabra
    Light Direction Multi-directional
    Lighting Style Casual, Modern & Contemporary
    Lighting Type Pendant Lighting
    Number of Lights 3 Lights
    Set Includes 1 Piece
    Dimensions See details
    Warranty 1 year Manufacturer
    Model Number 65046-715
    Country of Origin China
    • Awesome lights
      Verified Purchase

      These need cleaning more often since the glass is clear and when the light is on, it shows the dust. But product is made so you can remove the glass completely so you are not awkwardly trying to get your hand in there to clean.

      Read More
    • Verified Purchase

      This user earned $1.00 in rewards for writing this review.Learn More

      This is a fantastic light and works really well as a pair over our long dining room table, once I had the necessary chain removed and installed using retro bulbs it looks fantastic. I complemented it with two sconze lights that match on the walls flanking the window. The glass id an excellent glass thickness and the complimentary metal really compliments our Craftsman theme but works well in our dining room.

      Read More

      This user was entered into a sweepstakes after submitting their honest review.

    • So Satisfied!
      Verified Purchase

      I really enjoy these kitchen light fixtures on our island as they seem to be the focal point counterbalancing the marble on our island. we have received so many compliments on this fixture! I do think it takes some work to keep the glass clean - I have to take them off to wash them every 2-3 months but it's worth it as it sparkles like new! Totally recommend it!

      Read More
    • gorgeous and simple...perfect for the entry...
      Verified Purchase

      I wanted to update my lighting in the foyer and this lighting was the perfect solution. Love the clear glass, and wrought iron finish.

      Read More
    • bulky
      Verified Purchase

      these look similar to pottery barn but they are nothing like them. the chains are heavy and the ball in the middle is huge compared to the marble size at pottery barn. they get dirty very quickly and I would not purchase again.

      Read More
    • Verified Purchase

      This user earned $1.00 in rewards for writing this review.Learn More

      I’m so glad I purchased this light fixture. It goes great in our entryway. They were selling a similar fixture at Pottery Barn and this one was a steal. I’d purchase again.

      Read More

      This user was entered into a sweepstakes after submitting their honest review.

    • Verified Purchase

      This is perfectly understated and doesn’t compete with other light fixtures. Looks beautiful in our entryway

      Read More
    • Beautiful light
      Verified Purchase

      This user earned $2.00 in rewards for writing this review.Learn More

      I haven't hung the lights yet, but I have assembled them. They are more brown than bronze. I may antique them before hanging. They are large and make a great statement.

      Read More
    • Verified Purchase

      This user earned $5.00 in rewards for writing this review.Learn More

      I love this light and it looks wonderful in my dining room. I took off one star because it hangs slightly crooked though my hubby assures me I'm the only one who would ever notice. Lol!

      Read More

      This user was entered into a sweepstakes after submitting their honest review.

    • Safavieh Adirondack Vintage Distressed Ivory / Sil
      Verified Purchase

      Love, love these lights! They hang above my new island and I get so many compliments.

      Read More
    • bulky
      Verified Purchase

      these look similar to pottery barn but they are nothing like them. the chains are heavy and the ball in the middle is huge compared to the marble size at pottery barn. they get dirty very quickly and I would not purchase again.

      Read More
    • Awesome lights
      Verified Purchase

      These need cleaning more often since the glass is clear and when the light is on, it shows the dust. But product is made so you can remove the glass completely so you are not awkwardly trying to get your hand in there to clean.

      Read More
    • Verified Purchase

      This user earned $1.00 in rewards for writing this review.Learn More

      I’m so glad I purchased this light fixture. It goes great in our entryway. They were selling a similar fixture at Pottery Barn and this one was a steal. I’d purchase again.

      Read More

      This user was entered into a sweepstakes after submitting their honest review.

    • Verified Purchase

      This is perfectly understated and doesn’t compete with other light fixtures. Looks beautiful in our entryway

      Read More
    • Verified Purchase

      This user earned $1.00 in rewards for writing this review.Learn More

      This is a fantastic light and works really well as a pair over our long dining room table, once I had the necessary chain removed and installed using retro bulbs it looks fantastic. I complemented it with two sconze lights that match on the walls flanking the window. The glass id an excellent glass thickness and the complimentary metal really compliments our Craftsman theme but works well in our dining room.

      Read More

      This user was entered into a sweepstakes after submitting their honest review.

    • Verified Purchase

      This user earned $5.00 in rewards for writing this review.Learn More

      I love this light and it looks wonderful in my dining room. I took off one star because it hangs slightly crooked though my hubby assures me I'm the only one who would ever notice. Lol!

      Read More

      This user was entered into a sweepstakes after submitting their honest review.

    • Verified Purchase

      Beautiful, it added a touch of elegance to my dining room.

      Read More
    • Beautiful light
      Verified Purchase

      This user earned $2.00 in rewards for writing this review.Learn More

      I haven't hung the lights yet, but I have assembled them. They are more brown than bronze. I may antique them before hanging. They are large and make a great statement.

      Read More
    • Gorgeous lighting
      Verified Purchase

      We purchased 3 of these for our foyer and hallway and absolutely love them.

      Read More
    • Love it
      Verified Purchase

      Very beautiful and modern

      Read More
    • gorgeous and simple...perfect for the entry...
      Verified Purchase

      I wanted to update my lighting in the foyer and this lighting was the perfect solution. Love the clear glass, and wrought iron finish.

      Read More
    • Safavieh Adirondack Vintage Distressed Ivory / Sil
      Verified Purchase

      Love, love these lights! They hang above my new island and I get so many compliments.

      Read More

    Questions & Answers

    • Q:

      "How difficult is the glass to remove once the fixture is hung? Just thinking about how to clean when it's full of dust..."

      • A:

        The shade can be taken off my lifting the chains from the place where they are hooked

    • Q:

      "Can this fixture be flush or semi mounted? I would be hanging in foyer with 9 foot ceiling, husband is 6'4"."

      Have an Answer? Be the first to answer this question!
    • Q:

      "I broke the glass washing. Can I buy just the glass insert"

      • A:

        We do apologize, we do not currently offer replacement parts for this item. However, please contact Customer Care at 1-800-The-BIG-O (843-2446). We will happily see if we can get you assisted with this part.

    • Q:

      "I think you have an error in the description of wire and chain. Shouldn't that be 12 feet if wire and 10 feet of chain?"

      • A:

        Hello Kathy, we apologize for the confusion. This fixture arrives with approximately 144 inches of wire and 120 inches of chain. Have a wonderful day and thank you for shopping with us!

    • Q:

      "How wide is this fixture?"

      • A:

        Hello hummity, this fixture is 9 ¾” wide. Please let us know if you have any further questions.

    • Q:

      "This product only comes with 10 inches of chain? How is the overall height measured?"

      • A:

        Thank you for your question tmw18. The overall height is measured from the top of the fixture to the bottom. Excluding the installation wire, you can adjust to what you feel is appropriate. Have a great day.

    • Q:

      "the color in the picture where the chandelier hangs by itself looks black, but the other picture with two chandeliers above a table look more brownish, the description say autumn bronze. Does it look more black or brown?"

      • A:

        Thank you for your question larryinjville44. The Sea Gull Lighting Autumn Bronze 3-light Pendant looks more autumn bronze. The digital images we display have the most accurate color possible. However, due to differences in computer monitors, we cannot be responsible for variations in color between the actual product and your screen. Have a great day.

    Shopping Tips & Inspiration

    Shipping & Returns

    Contact Information

    Shipping:

    Leaves our warehouse in 1-5 business days. * *

    Shipping Information:

    Our standard shipping method is ground shipping. We also offer expedited shipping for most items. Your final shipping cost and estimated delivery timeframe will be available at checkout.
    Standard shipping details
    Expedited shipping details

    Standard Return Policy:

    Items must be returned in new or unused condition and contain all original materials included with the shipment. For the return policy on a Marketplace item, please refer to the Seller’s individual policy, located on the product page by clicking on the Seller name. More Details

    FINAL SALE EXCLUSION: Items marked as FINAL SALE are not returnable unless the problem you experience is the result of our error.

    For your protection, all orders are screened for security purposes. If your order is selected for review, our Loss Prevention Team may contact you by phone or email. There may be a two business day delay to process your order.

    ** Most Oversize orders are delivered within 1-4 weeks. Some orders may take 6 weeks to be delivered.