Similar Items

Columbus Queen or Full-size Storage Arm Futon Frame

by EpicFurnishings
Sale Starts at: $322.19
Free Shipping*

Club O Gold Members Earn

$16.11 | 5% Rewards*

Rewards

GOLD

$19.95/yr.

5% Rewards

Earn even faster

Free Shipping

Never pay extra

Exclusive Rewards

Save big-- up to 40%

Exclusive Offers

Straight to your inbox

5% Dining Rewards

Get paid to go out tonight

ITEM# 12223571
Warranty
Select an option before changing warranty
  • Delivery Estimate

    Select a Product Option to view shipping

    • Product Alerts

      Stay in the know! Choose which alerts you’d like to receive on this product.

    Love this item?

    Save it to a list so you can find it anytime!


    Oops,

    something went wrong.

    Please refresh the page and try again.


    Details

    ITEM#: 12223571

    This full-size futon frame provides comfort and storage, making it ideal for a guest room, family room or dorm room. The construction of the frame ensures weight is distributed evenly for a comfortable experience whether you are sitting or sleeping. The full-sized futon frame features a durable hinge that ensures the transition from upright to lying down is simple. The storage drawers are perfect for magazines, books or other personal items.

    • Available in both full and queen sizes; fits all standard full and queen-size futon mattresses (sold separately); standard full-size futon mattress is 54 inches wide x 75 inches long; standard queen-size futon mattress is 60 inches wide x 80 inches long
    • Each arm has a wide surface at 6 inches by 35 inches that will hold a dinner plate and also lifts up revealing a storage space that is 2 inches high x 3 inches wide x 24 inches long; great for drinks, remotes, reading glasses, pens, pencils, note paper, playing cards, and more
    • Large lower arm storage at 18 inches high x 3 inches deep x 25 inches long; great for magazines, books, toys and more
    • Wood finish options: Mahogany, medium oak, natural, walnut brown
    • Optional set of two matching all wood storage drawers that roll on the floor
    • Black steel alloy grid-style seat and back decks, with their increased surface support, are the perfect platform for any futon mattress
    • Evenly distribute ones weight to avoid feeling the more common ladder bars
    • Very durable hinge mechanism provides an easy convert from sitting to sleeping and back to sitting
    • Frame can handle up to 750 pounds of distributed weight
    • Each full-size drawer measures 9 high x 37.5 wide x 19.5 deep in inches
    • Each queen-size drawer measures 9 high x 39.5 wide x 19.5 deep in inches
    • Full-size frame measures 86 inches wide
    • Queen-size frame measures 92 inches wide
    • Full-size frame back measures 32 inches high
    • Queen-size frame back measures 38 inches high
    • Frame arm measures 6 inches wide x 24 inches high
    • Frame seat deck height of 12 inches
    • Frame depth measures 37 inches in sitting position, full-size 54 inches when flat, queen-size 60 inches when flat
    • All tools are provided

    Assembly Required. Live and email assembly assistance and assembly videos are available.

    Specs

    Features
    Style Transitional
    Material Metal, Microfiber, Oak, Steel, Suede, Wood
    Type Frame, Futon Set, Sleeper Sofa
    Finish Black, Mahogany, Natural, Oak, Steel, Walnut
    Assembly Assembly Required
    Color Brown, Natural, Red
    Furniture Frame Material Wood & Metal
    Furniture Pattern Solid
    Dimensions 90 in. L x 37 in. D x 38 in. H
    Model Number ChiCatGdQn
    Country of Origin India

    Customer Reviews


    5 Stars
    15
    4 Stars
    9
    3 Stars
    4
    2 Stars
    0
    1 Stars
    3
    Advertisement
    • Most Recent

    • The worst
      Verified Purchase

      Horrible to put together, missing pieces, bad directions, poor quality.

      Read More
    • Exactly what I was looking for!
      Verified Purchase

      It fit the bill perfectly for me.Looks very nice too!

      Read More
    • Very Flawed
      Verified Purchase

      The "Oak" was certainly not real oak. But, the appearance of the wood was "acceptable". But, it got far worse from their. The steel frame is Too weak to support heavy people and can not tolerate the very significant force required to overcome the springs and change positions from bed to couch/sofa. When I saw the extremely thin wall tubing, I was skeptical. But, I assembled it and was relatively pleased with it as a sofa/couch. I decided to fold it down and was again very skeptical that it could handle reasonable use as a bed. I had to have my son help me fold it back up into a couch/sofa. Thje two of us together (both over 200 lbs) were not able to do this without bending the thinwall steel tube frame. I was able to rebuild the frame and reinforce it with much heavior steel tubing but it was not worth the time or cost and 99% of consumers would not have had that ability.

      Read More
    • Still looks good 5 years later
      Verified Purchase

      I bought this in 2011 and it still looks great in our sunroom. It is super easy to transform into a bed.

      Read More
    • Looks good, sturdy enough
      Verified Purchase

      I got the queen size futon frame. It's very nice-looking, and sturdy enough. I made the mistake of getting a 10-inch mattress (over a hundred pounds), which is almost impossible to fold on this frame. I think it would be fine with a lighter mattress. I knocked it down a star for packaging and assembly. Packaging: The box arrived broken open, with all the hardware loose in the box. Of course we were missing some parts. Assembly: the lift-up arms have to be attached with screws, but there were no pilot holes drilled in the base for these! I'm going to have to line it all up, drill my own holes, and then attach the arms. So, not impossible, but a lot more work than I wanted to do. It does look good, though.

      Read More
    • Most Helpful

    • Still waiting for help from the manufacturer
      Verified Purchase

      Pretty typical of put-it-together-yourself furniture, with some problem areas. Watch the assembly videos at http://www.youtube.com/user/EpicFurnishings, as they are very helpful. The original instructions I received had a significant misprint in them, which was corrected on a second sheet that was packaged on the outside of the box, so watch for that. Epic Furnishings needs to go back and finish the last instruction video, as it cuts off before assembly is complete. Problems: 1) As noted in other reviews, putting in the C-shaped hook that links the back to the seat might be a problem. Watch the manufacturer’s assembly videos on YouTube to see the best way to do it. If it won’t go in, try putting each end of the hook into each metal loop in the back and the seat, to see if one end of the hook is the problem. The hook I received is a little bent on the end with the hole in it, and won’t go into either loop. I’ve emailed Epic Furnishings asking for a new one and have not heard back from them, despite their claim of 24-hour response time. I think the hook is pretty important to the whole assembly, as it will keep the back and seat from separating in the middle. I may have to fabricate something to take its place if the manufacturer doesn’t send me a replacement. 2) The other difficult assembly point is putting on the mattress retainers. The ones I received needed to have the ends bent in toward each other a bit, and that was VERY hard to do. Also, they did not go through the frame far enough to expose enough of the thread ends to hold the washer, lock-washer, and nut (I couldn’t get the nut started on the threads). I fixed this by first putting on just the nuts and tightening them until the mattress retainer was pulled down farther into the frame, then taking the nuts off and putting all the hardware on. Be careful doing this, as it seems like you could pull the mattress retainers in too far and damage the frame. After all that, I’m now concerned that the mattress retainers will wear holes in my sheets and the mattress cover when the futon is used for a bed, so I might take the retainers off entirely. 3) The flip-top armrest “lids” need to be put on with tiny screws, which come with the hardware, but there are no instructions anywhere about using the screws or putting the lids on, and this assembly step takes a bit more care than the others, as there are no pilot holes to guide you! 4) The grid that supports the mattress appears to have a weak spot where the edges are folded for shipment, and the grids may separate over time at that point. This is especially important if you are using the futon as a mattress and a couch. The first time I tried to move things into a couch configuration with the mattress on the frame, the hinge point separated a bit and I’m afraid it will soon break there. Overall, I’m pleased with the looks of the frame. Hope it doesn’t fall apart.

      Read More
    • Nice Futon Frame...But....
      Verified Purchase

      The quick shipping was amazing! Ordered the futon and had it in two days! So excited, but that excitement turned to disappointment when we opened the carton and saw how parts had been tossed about during shipping. The actual wooden arms were thrown in loosely to bang about during shipping. With the hinges attached on the bottom, you can imagine the scarring that incurred to the sides and top of the arm. Not to mention we ordered "mahogany" color so the light wood shows through in several places. Contacted customer service right away about the problem and they responded right away, but that's as far as it went. It is a sturdy unit and seemed okay putting together (says my husband), but we're not liking the scarred look, so buyer beware!

      Read More
    • Futon frame
      Verified Purchase

      What an excellent product, craftsmanship is great. Very easy to assemble took us about 2 hours start to finish. Very sturdy and well built, love the "secret storage" arms excellent for remotes. Directions were a little sketchy but all in all a very nice piece that is used on a daily basis. Order & shipping process were wonderful and fast, Thanks for a great product.

      Read More
    • Love this Futon
      Verified Purchase

      I was looking for a nice piece of furniture for the guest room. I needed a bed for the occasional guest but I also want to use this room for an office. This is perfect! The arms are a nice walnut. They are very sturdy, the bottom of them are magazine racks and the tops have hidden storage for remotes etc. My only complaint is putting it together. I (female) put it together myself but it took me 7 HOURS!!!! Some of the instructions are poor and the holes didn't all match up. But now that it is done...it is beautiful!!! It is just what I was looking for and at half the cost of one here in town that is almost identical. Plus, it was shipped by FEDEX in 2 boxes plus I purchased the seperate mattress and a comforter (2 more boxes) delivered by Ups and it all shipped for $2.95! What a Deal!!!! So my advice is to buy this and get some help putting it together or plan to spend a whole day doing it yourself!!!! It does go together and in the end it is all worth it.

      Read More
    • Good product but leave plenty of time to assemble
      Verified Purchase

      great quality product but poor instructions - not clear and sometimes contradictory. Also, instruction to attach spring to frame poor. Took two of us four hours to assemble. Still, product is great quality (one exception is that screws to left storage compartment too small and need to be constrantly re-tightened. i'll probably replace with larger wood screws.

      Read More

    Questions & Answers

    • Q:

      "Why did you choose this product?"

      • A:

        Looked sturdy

      • A:

        Looks sturdier than the metal futon frames, and it has storage in the arms.

      Read more Read less
    • Q:

      "Does this take a queen or full size mattress? Queen in the title, but then it says full frame...."

      • A:

        Hello gbowles, thank you for your inquiry! This futon is a queen size. We are currently working on updating out page. Thank you for bringing this to our attention.

    • Q:

      "will a 12-inch mattress be a good fit with this frame?"

      • A:

        Hi, annely. As long as the mattress is a soft-sided futon mattress, not a conventional mattress, it should work with this frame. Thanks for your interest, and have a great day.

    • Q:

      "This products shows an option to order it in a medium oak color but that is not one of the options available when I try to ordder it."

      • A:

        Thank you for contacting us, unfortunately this item it's only available in color you see on the scroll down button. We cannot guarantee the item will be restocked. I attached the link to some others. Please let us know if you have any further question. http://www.overstock.com/Home-Garden/Futons/2026/subcat.html

    • Q:

      "How much does this frame weigh?"

    • Q:

      "Are warranty replacement parts (front leg) available for this product? If so, will they be supplied by overstock.com?"

      • A:

        Unfortunately this item is out of stock. We currently do not have inventory to check, and cannot guarantee the item will be restocked.

    • Q:

      "Is this frame made in the USA?"

    Shopping Tips & Inspiration

    Shipping & Returns

    Shipping:

    Usually leaves our warehouse in 1-2 business days. *

    Standard Return Policy:

    Items must be returned in new or unused condition and contain all original materials included with the shipment. More Details

    FINAL SALE EXCLUSION: Items marked as FINAL SALE are not returnable unless the problem you experience is the result of our error.

    NOTE:

    This item cannot be shipped to Alaska or Hawaii. More details

    Shipping Information:

    Our standard shipping method is ground shipping. We also offer expedited shipping for most items. Your final shipping cost and estimated delivery timeframe will be available at checkout.
    Standard shipping details
    Expedited shipping details

    For your protection, all orders are screened for security purposes. If your order is selected for review, our Loss Prevention Team may contact you by phone or email. There may be a two business day delay to process your order.

    ** Most Oversize orders are delivered within 1-4 weeks. Some orders may take 6 weeks to be delivered.

    Advertisement

    You May Also Like

    |