Alliyah Handmade Grey/Green New Zealand Blend Wool Rug - 8' x 10'

by Alliyah Rugs
Today:$43999
Out of Stock
Free Shipping
Free Shipping
on every purchase you make
Earn Rewards Back
Rewards for Purchases
when you shop at Overstock
Free Returns
Free, No-Hassle Returns
on select clothing, shoes & jewelry
Rewards for Reviews
Rewards for Reviews
when you tell us what you think
Additional Perks
Additional Perks
on hotels, dining, and more
ITEM# 12932069
    Notify me when it is back in stock!

    Enter your email address, we will notify you if it comes back in stock.

Love this item?

Save it to a list so you can find it anytime!


Oops,

something went wrong.

Please refresh the page and try again.


Details

ITEM#: 12932069

This hand-tufted rug features sleek wool construction and a plush 0.5-inch pile. This modern rug also features a grey stripe design with accent colors of silver, green and rust.

Place the large rug in front of your sofa to ground the seating area, or use it under a dining table as a beautiful accent to the room's decor. The textured, wavy design distracts the eye from dirty spots, meaning you spend less time cleaning the rug and more time enjoying it.

Features:
  • Made in India
  • Primary materials: Wool
  • Pile height: 0.5 inches
  • Style: Contemporary
  • Primary color: Grey
  • Pattern: Stripe



Tip: We recommend the use of a non-skid pad to keep the rug in place on smooth surfaces.

All rug sizes are approximate. Due to the difference of monitor colors, some rug colors may vary slightly. We try to represent all rug colors accurately. Please refer to the text above for a description of the colors shown in the photo.

Please keep in mind that new wool rugs may initially shed and have a natural capacity to shed for several months after purchase. This is normal due to the nature of construction of most wool rugs and not a defect. Click here to view our Wool Rug Care Guide.

Specs

Features
Style Modern & Contemporary
Material Wool
Pattern Stripe
Feature Contains Latex
Weave Type Hand-Tufted
Color Grey
Product Features Handmade
Rug Type Indoor
Shape Rectangle
Dimensions 8' x 10'
Model Number 20049-81
Country of Origin India
  • Colors were not as expected
    Verified Purchase

    I was very excited when this rug became available again based on the picture and prior reviews which raved about the colors. It seemed absolutely perfect for my shore master bedroom so I quickly ordered two of them. Unfortunately, when I unrolled the rug, the colors were somewhere between muddy and muted...not the cool green/grey/blues that I expected. That said, if someone is looking for these colors with a brownish tone or cast to them, this rug could be the one for them. I returned the rugs (at great expense) and will be more careful in the future due to the return shipping costs!

    Read More
  • metro rug

    If you are considering this rug, buy it! This is a crate and barrel rug that has recently sold out on their web page. Visit their site to see the smaller version, which is still considerably higher than this huge 8X10. The colors are beautiful, you can't go wrong with this rug. As always, overstock provides the best customer service and shipping quality.

    Read More
  • Really great rug! Very nice quality.
    Verified Purchase

    This rug is very nice quality. It's darker than we thought it would be, but we love the colors - blues, greens, and greys; some monitors enhance yellow so that the dark grey parts might look brownish to you - but they are all fairly cool colors. The waves of color are slightly different heights so there's nice texture and movement to the rug.

    Read More
  • Absoulutely love this rug!
    Verified Purchase

    I absolutely love this rug! The quality of this rug is excellent and the value for the price is also excellent. I have been looking for a rug for our beachside condo for a long time but did not want to spend a fortune on it. I had seen many rugs that were much more expensive but not near the quality of this product. I have more blue/greens and beige in the living room. Despite the description of the grey hues (which are definitely there) this rug works very well for me. It seems that whatever the wall color is seems to “pull out” the color in the rug. There are definite blue/green and beige shades in this rug as well as gray. The texture is also great because there are slightly different pile heights to the wave pattern, making them distinct. A very interesting rug. It is a wool rug, so it does shed a lot as most wool rugs do when they are new. Eventually, I anticipate this will stop.

    Read More
  • Great Quality - Awesome Rug
    Verified Purchase

    After reading the reviews, I conlcuded that 1) expect severe shedding for a while (it's a wool rug - I'd be suspicious if a sculptured wool rug didn't...) and 2) various comments on the combination of actual colors (I have all of the specified colors in my living room, so any combination would have been ideal for me!) For the price, I was amazed at the quality. If you are hesitant on that front, don't be! Color pattern was very close to the photo - so I was happy about that. Greens - from celery to seafoam, to a grey-green. Some Light gray, and a little bit of light beige that's minimal and blends. What I DIDN'T expect that was a pleasant surprise was the variation in pile height. IF you have kids dropping lots of crumbs, or a pet that sheds with short hair that isn't very visible, I might shy away from this rug. Otherwise, walking across without shoes was like getting a foot massage - it was amazing. I've had this rug for over 6 months and always get compliments - ESPECIALLY from those who took their shoes off! If it looks like it will coordinate with your color scheme, it WILL! Got one spot of 'unidentified substance' when my little granddaughter was here, and it was easy to spot clean. Speedy shipping. Highly recommend.

    Read More
  • Updated review after a couple months😁
    Verified Purchase

    We wanted a substantial rug for a tile floored great room that has 13' ceilings. This rug fit the bill wonderfully. The textures are wonderful, and the colors are subdued, yet conservatively vibrant. Love the flowing lines, varied height, and heavy weight of the wool. But.......after a moving into the new home a few months after putting the rug down, this rug must realize it's summer in SW Florida, and is shedding like a Husky. It needs vacuumed almost daily due to the wool fibers forming dust bunnies after little use. It is in a family room, where 2 people live. Light traffic brings pilling like we've never seen. We won't use the central vacuum as we are afraid it might cause a issue, as a *** clogs almost every time it is used on this rug. Hoping this settles down after several vacuums, because we love the rug.

    Read More
  • Great design
    Verified Purchase

    I am very satisfied with the rug and love the design. It is more grey & green and doesn't have the tan colors as shown in the photo, however, each rug may vary due to the natural fibers and dye lots.

    Read More
  • Sadly Again- colors are very off!!!
    Verified Purchase

    So, I am sadly reporting again, after offering a similar review of the "multi-color" version of this same rug, that the color in the picture does not match the actual rug. Although in the picture the rug looks largely in the blue/gray spectrum with some accents of dark seafoam, it would more accurately be described as being shades of sage with brown undertones. It is a lovely rug, and had I known it was more in the green family than the blue, I would have gotten it for a different room. But unfortunately I already have a rug for that room. So sadly I am 0 for 2 on these rugs, and honestly, I don't understand how some previous reviewers said that the color was exactly as it looked on line. I have shopped using many different computers and monitors, and the pictures all looked the same colors, which unfortunately did not reflect reality. My last words, they really mean it when they label this rug as green, even if the picture doesn't corroborate that.

    Read More
  • Totally happy
    Verified Purchase

    We're thrilled with this rug, especially for the price. It is nearly impossible to find such a high-quality, top design rug elsewhere for this kind of money. We've done a ton of rug shopping and know that we'd have to pay at least twice as much for something like this. This rug is thick and dense. The texture is great - the sculpted waves add a subtle but very appealing movement to the rug (some of the waves a slightly raised, which has a very nice effect). Though the colors are a little more muted than some seem to expect, but to us they are nice and warm, not too striking, and are nearly neutral....will go with a lot of different color variations. The rug reminds us of the ocean. Also, the colors are very practical for those (like us) who have kids and pets. A little bit of dirt won't show up at all. The rug does shed a lot at first. We decided to keep our vacuum handy, right next to the rug, for a couple of weeks so we could easily vacuum it every other day or so to pick up the loose fibers. This seemed to do the trick....with every vacuum we picked up fewer fibers and the shedding ultimately stopped. Again though, I've got to stress the bang for the buck here. It is incredible that you can get such a great rug for this low of a price. You won't cry over it if you have to replace it in a few years, for whatever reason, like we've cried over some of the other rugs we've purchased in the past for much, much more.

    Read More
  • Great Rug
    Verified Purchase

    This is a great rug with a great design. Also feels great in bare feet. I have not had any issues with shedding beyond what I consider normal for a new rug (actually, I consider the amount of shedding I have had quite low). It's true the colors may not match exactly what you see in the picture (your rug might have more silver stripes and fewer green, for example), but the picture is directionally accurate and as long as you are not banking on 1 of the 5 colors being the dominant one, you will be happy. It's a steal for the price, and the design is so versatile that it makes it easy to match with a lot of rooms (at least, in my house!).

    Read More
  • Colors were not as expected
    Verified Purchase

    I was very excited when this rug became available again based on the picture and prior reviews which raved about the colors. It seemed absolutely perfect for my shore master bedroom so I quickly ordered two of them. Unfortunately, when I unrolled the rug, the colors were somewhere between muddy and muted...not the cool green/grey/blues that I expected. That said, if someone is looking for these colors with a brownish tone or cast to them, this rug could be the one for them. I returned the rugs (at great expense) and will be more careful in the future due to the return shipping costs!

    Read More
  • metro rug

    If you are considering this rug, buy it! This is a crate and barrel rug that has recently sold out on their web page. Visit their site to see the smaller version, which is still considerably higher than this huge 8X10. The colors are beautiful, you can't go wrong with this rug. As always, overstock provides the best customer service and shipping quality.

    Read More
  • Really great rug! Very nice quality.
    Verified Purchase

    This rug is very nice quality. It's darker than we thought it would be, but we love the colors - blues, greens, and greys; some monitors enhance yellow so that the dark grey parts might look brownish to you - but they are all fairly cool colors. The waves of color are slightly different heights so there's nice texture and movement to the rug.

    Read More
  • Carpet had more green than gray
    Verified Purchase

    I thought when I read the reviews on the color, "how can there be so much of a difference." I figure the people didn't know what they were talking about since the picture was staring me in the face. However, color was way off. The carpet had no blue and more green than gray. Looked as if it was a green rug. I had it rolled up and packaged to return until the amount of the return came to light. Now it sits packaged in my garage.

    Read More
  • Beautiful, but very green and teal
    Verified Purchase

    This is a beautiful rug. Everyone who sees it, loves it. But... I was surprised when I opened it, it is very much in the green and teal tones. My screen showed it more gray.

    Read More
  • Very nice rug, but....
    Verified Purchase

    It really is a nice rug, but the colors are definitely off... The rug I received had a lot more beige and even brownish tones than I would have liked, as opposed to the blue tones that I really wanted. In fact, it unfortunately does not seem to have any bluish tones at all. However, it still looked nice with my couch and decor, and it is a very comfy rug to walk on. The quality appears to be very good. It definitely sheds like CRAZY though!!! I have owned this rug for 2 years now, and it still sheds no matter how much I vacuum it, even though it has subsided over time. If you like sage and beige tones, then you will like this rug. Just be prepared to deal with all the fur that your new "pet" will be shedding.

    Read More
  • Updated review after a couple months😁
    Verified Purchase

    We wanted a substantial rug for a tile floored great room that has 13' ceilings. This rug fit the bill wonderfully. The textures are wonderful, and the colors are subdued, yet conservatively vibrant. Love the flowing lines, varied height, and heavy weight of the wool. But.......after a moving into the new home a few months after putting the rug down, this rug must realize it's summer in SW Florida, and is shedding like a Husky. It needs vacuumed almost daily due to the wool fibers forming dust bunnies after little use. It is in a family room, where 2 people live. Light traffic brings pilling like we've never seen. We won't use the central vacuum as we are afraid it might cause a issue, as a *** clogs almost every time it is used on this rug. Hoping this settles down after several vacuums, because we love the rug.

    Read More
  • Beautiful but sheds
    Verified Purchase

    Really nice, Thick rug. No problems with it aside from the wool shed. Even after a couple of years of having it, it still gets on your clothes whenever you sit of the floor. Colors are true to picture.

    Read More
  • Color is mostly teal
    Verified Purchase

    Rug looks nothing like the photo which show gray and green. The predominate color is teal. The cost to return this rug is over *** . If you love teal, go for it. If you are looking for a gray rug, purchase something else as there is very little gray and you will be disappointed.

    Read More
  • Well made rug
    Verified Purchase

    Very nice, well made rug. It sheds quite a bit, but I've found all new wool rugs do. The color is different in person. Lots more green than gray.

    Read More
  • Verified Purchase

    Quality rug with contemporary feel....muted colors are perfect!

    Read More
  • Verified Purchase

    The rug sheds. The color is faded. The rug is heavy.

    Read More
  • GORGEOUS
    Verified Purchase

    This user earned $2.00 in rewards for writing this review.Learn More

    High quality wool rug and love all the weaves throughout. It looks very expensive and I actually took the one back to Home Goods after finding this one. Perfect!

    Read More
  • Mrs. J. Smelley
    Verified Purchase

    This user earned $1.00 in rewards for writing this review.Learn More

    The rug colors are awful! Nothing as pictured. A waste of *** . Too heavy to send back, in my basement collecting dust. The real color is teal blue. It is sickening to think about wasting that much money!!!!

    Read More
  • Happy lady
    Verified Purchase

    This rug is gorgeous in every way!

    Read More
  • Love
    Verified Purchase

    This rug was a great purchase. It is beautiful and for the price is nicer than anything I've seen in stores. It does shed, but I was worried by people's reviews thinking there would be wool everywhere. I barely notice the shedding until I vacuum it, then I'm surprised by how much is in the bag. But well worth it. I love it.

    Read More
  • Don't know what to say....
    Verified Purchase

    This rug is really a lovely piece and it fit my decor very well, the problem was that FedEx and the Manufacters seem to thing sending dirty and delivering damage item is okay. I called Overstock concerning this matter and they took care of me, FedEx delivered the new rug in a storm and left the rug on my porch where rain can damage the item. Still shaking my head.

    Read More
  • It doesn't give justice to the product
    Verified Purchase

    It is gorgeous!!!! I loved it!!!!

    Read More
  • Beatiful rug
    Verified Purchase

    I had purchased the runner earlier and now I have the 8x10. My most say the rugs are beautiful.

    Read More
  • hppycmpr
    Verified Purchase

    Bought this rug for wife to utilize in our bedroom, she loves it, the color and feel is magnificent. Have used it for more than two years and it still looks great.

    Read More

Questions & Answers

  • Q:

    "Can I order different sizes such as 6' x 9'? 5' x 8'? Etc."

    • A:

      Yes, we do have this in other sizes, you can search "Alliyah Grey/Green rug" to see the sizes we currently have.

  • Q:

    "What are the exact measurements of the rug? Is it bigger than 8x10?"

    • A:

      Hello mabuehler, unfortunately we can only give approximate measurements. The size of this rug is 8 X 10. Have a great day!

  • Q:

    "Why did you choose this product?"

    • A:

      Colors, pile, wool

    • A:

      Very pretty and great price...peaceful looking

    • A:

      Colors allow my decorating to be versitile, and the reviews were positive enough for me to feel confident to order.

    Read more Read less
  • Q:

    "Does this come in 7x9?"

    • A:

      Hello gigi1933, we appreciate your inquiry. Unfortunately, this item does not come in a 7X9 option. We apologize for any inconvenience. We hope this information has been helpful. Thank you for shopping with us. Have a great day!

  • Q:

    "When is this rug coming back in stock? I need it!"

    • A:

      Hello minguspup, we appreciate your inquiry. Items are restocked as they become available; however, we can't guarantee if/when an item will be restocked. We recommend checking back with us periodically. We apologize for the inconvenience. We hope you have found this information helpful. Thank you for shopping with us. Have great day!

  • Q:

    "How much does this rug weigh?"

    • A:

      Thank you for contacting us,this rug weight 81 pounds. Please let me know if you have any further question.

  • Q:

    "Please verify the backing on this rug? Is it finished with a cotton backing?"

    • A:

      The rug has a cotton backing. Thank you.

Shopping Tips & Inspiration

Shipping & Returns

Contact Information

Shipping Information:

Our standard shipping method is ground shipping. We also offer expedited shipping for most items. Your final shipping cost and estimated delivery timeframe will be available at checkout.
Standard shipping details
Expedited shipping details

Standard Return Policy:

Items must be returned in new or unused condition and contain all original materials included with the shipment. For the return policy on a Marketplace item, please refer to the Seller’s individual policy, located on the product page by clicking on the Seller name. More Details

FINAL SALE EXCLUSION: Items marked as FINAL SALE are not returnable unless the problem you experience is the result of our error.

For your protection, all orders are screened for security purposes. If your order is selected for review, our Loss Prevention Team may contact you by phone or email. There may be a two business day delay to process your order.

** Most Oversize orders are delivered within 1-4 weeks. Some orders may take 6 weeks to be delivered.