Options:
Submit
Save for Later
Want to know when you'll get it? Go

What is “Estimated Delivery Date?”

This is an approximate delivery date and is not a guarantee. Delivery estimates are available only for select items to be delivered in the contiguous United States, excluding APO/FPO addresses and PO boxes. Your final shipping cost will be available at checkout.

Club O Rewards MasterCard®

Enjoy $20 bonus after the first use, plus up to 8% rewards*.
No Payments & No Interest on orders over
$150 if you pay in full within 6 months.
Learn More ›
No Payments & No Interest on orders over
$150 if you pay in full within 6 months.
Learn More ›

nuLOOM Luxuries Posh Ivory/Beige Shag Rug

Overall Rating Rating 4.5  |  73 reviews  |  Write a review
Sale Starts at: $68.04
Item #: 14959672
    Add a contemporary look to your room with this stylish power-loomed shag rug from nuLOOM.This unique shag rug is offered in a soft ivory color with a pattern carved in a high-low pile....more

Frequently Bought Together

Buy Together and Save 0% *

* Cannot be combined with other promotions.

People Who Viewed This Viewed

Sponsored Links What's This?
    Add a contemporary look to your room with this stylish power-loomed shag rug from The Rug Collective.This unique shag rug is offered in a soft ivory color with a pattern carved in a high-low pile.

    • Primary materials: Synthetic Fiber
    • Pile height: 0.30 inches
    • Style: Contemporary
    • Primary color: Ivory
    • Pattern: Shag

    Tip: We recommend the use of a non-skid pad to keep the rug in place on smooth surfaces.

    All rug sizes are approximate. Due to the difference of monitor colors, some rug colors may vary slightly. We try to represent all rug colors accurately. Please refer to the text above for a description of the colors shown in the photo.
Dimensions:
8 feet x 10 feet
Materials:
Synthetic Fiber
Model No:
OZALXSG08A-8010
Brand: Nuloom

Features

  • Color
    Ivory
  • Style
    Casual, Contemporary, Shag, Transitional
  • Material
    Synthetic Fiber
  • Pattern
    Abstract
  • Weave Type
    Machine-Made
  • Shape
    Rectangle
  • Rug Type
    Indoor
Was this product information helpful?
Thank you for your feedback.
 
 
 
Thank you. Your feedback will help us create the best experience for our customers.

Showing 5 most helpful reviews on this product.

  • 5 Stars 50
  • 4 Stars 16
  • 3 Stars 2
  • 2 Stars 2
  • 1 Stars 3
  • Nice rug but color different than picture

    Good luck for the price. Contemporary look which brightens up my room. Color is off though...i thought I was buying a grey and ivory rug and it is very much beige. Its nice, but I was disappointed as I was looking for a cool gray.

    • How did the color on site compare with the actual product? i thought the stripes were grey, but they are beige
    • Please tell us about the quality of the product. decent quality, especially for price
    • How accurate was the on site description of the product? Accurate
    • Would you recommend this to a friend? Yes
  • Nice Rug

    Very nice and soft, this rug really complements our living room. The rug is not wool, which is good for someone with the allergies. The chemical smell took a few days to air out. Overall, great value for the price.

    • How did the color on site compare with the actual product? true to the sight
    • Please tell us about the quality of the product. great
    • How accurate was the on site description of the product? accurate
    • Would you recommend this to a friend? Yes
  • Great

    Thi rug is very nice. It lightens up my living room and is a perfect neutral. What I like best about Overstock is its excellent shipping. I ordered this late on a Sunday afternoon and it ws at my door on TUESDAY MORNING. I have never had a problem with Overstock.

    • How did the color on site compare with the actual product? Perfect
    • Please tell us about the quality of the product. Excellent
    • How accurate was the on site description of the product? Very
    • Would you recommend this to a friend? Yes
  • love this rug

    i was looking at rugs that were 2, 3, 4, and even 5x the price of this one. i loved the design of this rug, but was SO nervous that the quality would be poor because it is so freakin' cheap. when i received it, i was pleasantly surprised about the high quality, but remained skeptical. maybe it would shed so much that there would be "bald" spots? maybe it would curl at the ends and never lie flat? it has only been a month, but i have no complaints. i love this rug. i would buy it again. i might even buy a back up in case mine gets stained or damaged =P

    • How did the color on site compare with the actual product? great
    • Please tell us about the quality of the product. great
    • How accurate was the on site description of the product? great
    • Would you recommend this to a friend? Yes
  • swirls awhirl

    Actual rug is a bit closer to ivory & beige than white & gray. Also it's plusher than I expected. The swirls are sculpted in, in a lower pile, giving the rug plenty of dimensionality. Overall I'm very pleased. Really like this one.

    • How did the color on site compare with the actual product? close but not exact
    • Please tell us about the quality of the product. very good
    • How accurate was the on site description of the product? quite good
    • Would you recommend this to a friend? Yes
View All Most Helpful Reviews
  • Great but with flaws

    The machine missed a section in the non shag portion. This left several loops much higher and very noticeable. Other than that, the rug is beautiful. This flaw kept me from giving this an excellent review.

    Average
    Poor
    Excellent
    Average
    Poor
    Excellent
    Excellent
    Poor
    Excellent
    • Would you recommend this to a friend? Yes
    Flag

    bobe10 from Virginia, Sep 13, 2014

  • Beautiful and soft

    I love this rug! We were hesitant due to the reviews but decided to give it a try. The colors are white and beige, there is definitely no grey. But this is exactly what we wanted. Love the design, it does not overpower a room. Please note that this rug is shag-like and very soft!!!

    Excellent
    Poor
    Excellent
    Excellent
    Poor
    Excellent
    Excellent
    Poor
    Excellent
    • Would you recommend this to a friend? Yes
    Flag

    chloe31 from Chicago, Aug 27, 2014

  • Great contemporary rug for sitting area

    This rug is soft and stylish and cleans easily. The description is right on. It is a true beige and ivory even though the photo makes it look like it may be closer to a grey/dove color. I bought two Christopher Knight beige and linen zebra club chairs and a Tribecca Home Ryde accent table to create an ultra modern and classy sitting area. The rug is so soft that it has become the favorite spot in the house for my dogs too!!

    Excellent
    Poor
    Excellent
    Excellent
    Poor
    Excellent
    Excellent
    Poor
    Excellent
    • Would you recommend this to a friend? Yes
    Flag

    ldsoderb from Chandler, AZ, Aug 6, 2014

  • Beautiful

    Love this and get many compliments. The only negative is that randomly it has dark pieces of shag ,..... Makes it looks like it's dirty.

    Good
    Poor
    Excellent
    Good
    Poor
    Excellent
    Good
    Poor
    Excellent
    • Would you recommend this to a friend? Yes
    Flag

    mdixon53 from California, Jul 10, 2014

  • Luxurious Rug

    When I originally purchased the rug, I was hesitant remembering "shag" rugs from a few years ago; was I wrong! This rug changed the look and feel to a spare bedroom that makes all guests remarking how beautiful the room now is. Highly recommend!

    Excellent
    Poor
    Excellent
    Excellent
    Poor
    Excellent
    Excellent
    Poor
    Excellent
    • Would you recommend this to a friend? Yes
    Flag

    farmwife8 from Rural Illinois, Jul 8, 2014

View All Most Recent Reviews

Product Q&A

Ask a Question

I am interested in purchasing this rug, but after reading some reviews about the color I am not sure how it is going to look in my living room. Can I return it if it turns out to be different from what I expected? bra2014 on Sep 21, 2014
Subscribe to Answers
Answer This Question

There are no answers to this question yet, be the first to answer it.
 

I recently purchased this item, when selecting sizing the dimensions below read 8x10- however the options show 5'3x7'6= Please clarify which size is available,if the 8x10 is not available, this should read as such when ordering. koko2390 on Dec 14, 2013
Subscribe to Answers
Answer This Question

Hello koko2390, we appreciate your inquiry. Our inventory changes and updates frequently. The most current inventory would be what is indicated in the drop down under Options, which is currently the 5'3x7'6 size. We hope this information has been helpful. Thank you for shopping with us. Have a great day! overstockcustomercare1 on Dec 16, 2013
 
 

I want an 8 x 10 carpet, and that is what this is suppose to be, but the pull down box does give me the 8 x 10 selection option. How can I order this size I want? nikkidog1998 on Nov 14, 2013
Subscribe to Answers
Answer This Question

Hello nikkidog1998, we appreciate your inquiry. Our inventory changes frequently, and it appears that the 8X10 feet option is not available at this time. The drop down will display the options that are available. Items are restocked as they become available; however, we can't guarantee if/when an item will be restocked. We recommend checking back with us periodically. We apologize for the inconvenience. Thank you for shopping with us. Have great day! overstockcustomercare1 on Nov 15, 2013
 
 

Do you have matching runners in the same rug design? adam86 on Oct 16, 2013
Subscribe to Answers
Answer This Question

Hello adam86, we appreciate your inquiry. Unfortunately, we do not carry other size options. We apologize for any inconvenience. We hope you have found this information helpful. Thank you for shopping with us. Have great day! overstockcustomercare1 on Oct 23, 2013
 
 

It says 0.3 inch pile. Does that refer to the "high" or "low" part? What is the pile height in the main part of the rug not the swirls? catcatwatermelon on Oct 9, 2013
Subscribe to Answers
Answer This Question

Hello catcatwatermelon, The pile height refers to the highest part of the rug. The pile height for the main part is 0.3 inches. We hope you have found this information helpful. Thank you for shopping with us. Have great day! overstockcustomercare1 on Oct 9, 2013
 
 

What are the dimensions of this rug when in the box and the shipping weight, i need this information as i will be subsequently sea freighting it to my country. raheemah5 on Sep 11, 2013
Subscribe to Answers
Answer This Question

Hi raheemah5, this rug is offered in several sizes all of which vary in size. Please disclose which size you are interested and we can try and find out for you. Thanks for shopping with us. overstockcustomercare1 on Sep 11, 2013
 
 

The description says the rug is 8x10, but when I choose an option only the 5'3x76 appears. I would prefer the 8x10, but I am not seeing it as a choice even though it is in the description. eitac77 on Aug 16, 2013
Subscribe to Answers
Answer This Question

Hello eitac77, We apologize for the confusion. This rug was available in several sizes including the 8 x 10. However, the only size we have currently is the 5'3 x 7'6 that is listed under the options. We do restock as soon as an item becomes available. Thank you for shopping with us and keep checking back. overstockcustomercare1 on Aug 16, 2013
 
 

Is the rug washable or does it need to be professionally cleaned? rascalstotler on Apr 6, 2013
Subscribe to Answers
Answer This Question

Thank you for your interest in the Rug Collective Posh Ivory Shag Rug. This needs to be professionally cleaned. overstockcustomercare1 on Apr 11, 2013
 
I'd like to know the same thing.... I haven't received it yet... karentcb49 on May 14, 2013
 
 

what is the secondary color? easou9 on Mar 23, 2013
Subscribe to Answers
Answer This Question

The secondary color is a grey with a taupe tone. overstockcustomercare1 on Mar 26, 2013
 
a dark taupe. The rug is ivory, true ivory the long rug part, and the swirls are a dark taupe, not grey, and they lay lower set. tveisenhauer on Apr 11, 2013
 
Taupe karentcb49 on May 14, 2013
 
grey-ish taupe ckb7 on Jun 10, 2013
 
Main colour is ivory, secondary is taupe. I worked as a graphic artist, and to my eye, there isn't any grey in this carpet. bobbiebc on Jun 21, 2013
 
 

what is the size of this rug? The product details say both 8x10 and 5x8. sntbynat on Dec 26, 2012
Subscribe to Answers
Answer This Question

Thank you for your interest. We apologize for the erroneous size listing in the "features" section. This item is 8 X 10. Please feel free to contact us again with any further questions. overstockcustomercare1 on Dec 26, 2012
 
 

What colors are the lines? They look gray. ladybug4864 on Dec 2, 2012
Subscribe to Answers
Answer This Question

It is gray. The digital images we display have the most accurate color possible. However, due to differences in computer monitors, we cannot be responsible for variations in color between the actual product and your screen. overstockcustomercare1 on Dec 5, 2012
 
No grey, just taupe. bobbiebc on Jun 21, 2013
 
They are a more of a taupe color that blends well with the rug itself. khodapp on Jul 28, 2013
 
 

Be the first to ask a question about this product.
Shipping:

Usually leaves our warehouse in 1-2 business days. *

Standard Return Policy:

Items must be returned in new or unused condition and contain all original materials included with the shipment. More details

FINAL SALE EXCLUSION: Items marked as FINAL SALE are not returnable unless the problem you experience is the result of our error.

Shipping Information:

Our standard shipping method is ground shipping. We also offer expedited shipping for most items. Your final shipping cost and estimated delivery timeframe will be available at checkout.
Standard shipping details
Expedited shipping details

* For your safety, some orders go through our loss prevention department. If we select your order for this process, we will immediately notify you that there may be up to a 3-day delay on your order.

** Most Oversize orders are delivered within 1-4 weeks. Some orders may take 6 weeks to be delivered.

Buy Now with Bitcoin Learn More