nuLOOM Handmade Neutrals and Textures Damask Sand Wool Rug (8' x 10')

Today: $379.99
Out of stock
ITEM# 12334383

    Enter your e-mail address, we will notify you if it comes back in stock.

  • Add functional beauty to your home decor with a wool rug
  • Transitional floor rug adds warmth and texture to any room
  • Area rug offers rich shades of sand
  • Details

    ITEM#: 12334383

    Make your hallway an ambient hub or turn your living room into a tranquil space with this nuLOOM hand-made damask sand wool rug. This beautiful 8-by-10-foot piece is large enough to fill a formidable space, yet small enough to use in nearly any room. The carpet's generous hand-tufted one-inch pile height and 100-percent-wool construction provide a haven for tired feet. A subtle floral pattern and light-colored neutral hue makes this transitional-style carpet an ideal accompaniment to any decor scheme.

    • Add functional beauty to your home decor with a wool rug
    • Transitional floor rug adds warmth and texture to any room
    • Area rug offers rich shades of sand
    • Sturdy cotton backing
    • Hand-tufted of 100-percent wool
    • Pile height is 1 inch
    • Primary Color: Beige
    • Pattern: Floral
    Tip: We recommend the use of a non-skid pad to keep the rug in place on smooth surfaces. This handmade Nuloom rug features a textured floral pattern and neutral beige tones that ensure this floor covering can complement almost any room. This hand-tufted wool rug has a 1-inch pile height for added comfort under bare feet. With sturdy cotton backing, this area rug is built to last, and the rug's larger size makes it a great choice for expansive areas of your home.

    All rug sizes are approximate. Due to the difference of monitor colors, some rug colors may vary slightly. O.co tries to represent all rug colors accurately. Please refer to the text above for a description of the colors shown in the photo.

    Specs

    Features
    Style Transitional
    Material Cotton Wool
    Pattern Floral
    Weave Type Hand-Tufted Handmade
    Shape Rectangle
    Color Brown
    Rug Type Indoor
    Dimensions 8 ft. x 10 ft.
    Materials 100% Wool
    Model Number CO07-8011

    Customer Reviews


    5 Stars
    6
    4 Stars
    4
    3 Stars
    2
    2 Stars
    1
    1 Stars
    1
    • Beautiful rug

      I could not find a reasonably priced rug anywhere and was reluctant to buy one on line without seeing it. I finally gave in and ordered this one. It is nicer and prettier than I could have imagined.

      Read More
    • LOVE!

      LOVE this rug! It is dense and plush! The pile is not too high, but just high enough to give it that nice luxe texture and look. The color is on the lighter side, I thought it was more of a darker beige, but it came as a lighter wheat, almost an off white color. The color still worked with out space, but it is much lighter than what the picture shows. But is is lovely!

      Read More
    • Looks Great, But SHEDS

      I love the style and look of this rug... HOWEVER, it SHEDS terribly. I have had for almost 2 months and I have to vaccum it at least every other day. It looks great and I tried so hard to be happy with it. I didn't notice the color being off like some of the other reviews, I was extremely pleased when I received it. But on dark hardwood floors, the shedding was just too much. I am keeping the rug and moving to our basement, because I don't want to get rid of it. It is just not practical for what I had originally intended.

      Read More
    • Beautiful Rug

      This is a great rug at a very good value. The rugs looks great, feels great on barefeet and is a remendous value. I looked for months for a rug like this and most I found were over twice the price.

      Read More
    • Beautiful

      Love it! Really like the color and the quality. Good deal for the price.

      Read More
    • Incorrect Size

      This was my first purchase from OS and I was nervous about spending this much $$ on something I could not see in person. In ordering an 8' x 11' rug I thought that it would be at least close to that size. The rug arrived and was clearly marked on the outside, 8' x 10'. We opened it only to discover that it was a "small" 8 x 10--closer to 7'10" x 9'10", The rug was lovely; thick and soft and well made BUT we needed the size stated on the website. After calling customer service, OS paid the return shipping AND verified the size on our next rug to prevent it from happening again. GREAT JOB CUSTOMER SERVICE!!! We will definitely order more items from OS. The quality was excellent and the price and customer service were fabulous.

      Read More
    • Beautiful Area Rug

      I ordered this item for our family room and it is perfect. While being neutral, the design within the carpet adds texture and interest. The quaility was surprisingly good...and the price even better! I did match it with a very good carpet pad which adds to the plush feel and I would recommend doing this just to extend the life of the carpet. I was so pleased, that I immediately ordered another one for the dining room in our home. The items (carpet and carpet pad) came from different sources but arrived within a day of each other. As always, the shipping and communication from Overstock is excellent - I could track the location at all times.

      Read More
    • Nice Piece

      This is a nice rug for the price. It's not too thick and not too thin. I have this in my dining room and its a good neutral color that would probably go with anything. I bought it because I have demask items in the room but you can hardly tell the pattern is demask because it's so large. Not a bad thing but if you want the demask to stand out, this is not necessarily the rug for you. Condition is great.

      Read More
    • subtle and looks nice, but it sheds to no end!

      really love this, but it gets hair everywhere. we have dark hard wood and it is a nightmare. my dyson animal vacuum overfills each and every time and i'm embarrassed people think we aren't clean. ...maybe if you have neutral floors and light furniture it will work...?!

      Read More
    • Plain ugly

      This rug is just plain ugly, that's the best way to describe it. We were expecting a rug that was at least similar to the color pictured, but the actual rug is light brown, not ivory as it appears. I did not fully open the package, as I was trying to ensure I'd get as much of my purchase price refunded as possible, so I can't comment on the quality, but definitely don't trust the picture for color. Someone may find this dirty brown color attractive, but I really found it to be hideous.

      Read More

    Questions & Answers

    Get your product questions answered right here.
    Guidelines
    • What is its knot density / knots per square inch?

      Guidelines
      • Thank you for contacting us, mel. It has 30 knots per square inch. Please let us know if you have any further questions.

    • What are the exact dimensions of the rug?

      Guidelines
      • Thank you for contacting us shirxo. The dimensions are 8X10. Please let us know if you have any further questions.

    • what is the true color? Reviews vary about the actual color

      Guidelines
      • Hello njmomma1, The Primary Color is: Beige. Due to the difference of monitor colors, some rug colors may vary slightly. O.co tries to represent all rug colors accurately. Thank you for shopping Overstock.com; let us know if you have any additional questions.

    Shopping Tips & Inspiration

    Shipping & Returns

    Standard Return Policy:

    Items must be returned in new or unused condition and contain all original materials included with the shipment. More Details

    FINAL SALE EXCLUSION: Items marked as FINAL SALE are not returnable unless the problem you experience is the result of our error.

    NOTE:

    This item cannot be shipped to Alaska or Hawaii. More details

    Shipping Information:

    Our standard shipping method is ground shipping. We also offer expedited shipping for most items. Your final shipping cost and estimated delivery timeframe will be available at checkout.
    Standard shipping details
    Expedited shipping details

    * For your protection, all orders are screened for security purposes. If your order is selected for review, our Loss Prevention Team may contact you by phone or email. There may be a two business day delay to process your order.

    ** Most Oversize orders are delivered within 1-4 weeks. Some orders may take 6 weeks to be delivered.