Save for Later
Want to know when you'll get it? Go

What is “Estimated Delivery Date?”

This is an approximate delivery date and is not a guarantee. Delivery estimates are available only for select items to be delivered in the contiguous United States, excluding APO/FPO addresses and PO boxes. Your final shipping cost will be available at checkout.

OverstockTM Store Credit Card

6 or 12 Month Special
Financing Available
No Payments & No Interest on orders over
$150 if you pay in full within 6 months.
Learn More ›
No Payments & No Interest on orders over
$150 if you pay in full within 6 months.
Learn More ›

Upton Home Blanchard Ivory Electric Fireplace

Overall Rating Rating 4.6  |  29 reviews  |  Write a review
Today $534.99
Item #: 13871303
    Enjoy convenient warmth in any room with this installation-free ivory electric fireplace, which uses the same amount of energy as a coffee maker. It features a convertible panel and an adjustable thermostat and flame brightness for added flexibility. ...more

People Who Viewed This Viewed

Sponsored Links What's This?
    This ivory electric fireplace is a good source of supplement heating without increased utility bills. Enjoy the flexibility of a convertible panel for corner or flat-wall placement and the adjustable thermostat and flame.

    • Materials: Poplar wood, MDF, resin, metal, resin, glass
    • Finish: Ivory
    • Electric fireplace plugs into a standard 110-volt outlet
    • Mantle supports up to 85 pounds
    • Accommodates up to a 47-inch flat screen TV
    • Firebox front measures 20 inches high x 23 inches wide
    • 120V-60Hz, 1500W/5000BTUs, 12.5 Amp
    • Remote control requires two (2) AAA batteries (not included)
    • LED lights product realistic flickering flame effect
    • Adjustable thermostat
    • Adjustable flame brightness
    • No installation required
    • Portable
    • Tested to heat 1500 cubic feet in only 24 minutes
    • Uses about the same energy as a coffee maker
    • Dimensions: 40.25 inches high x 44.5 inches wide x 16.75 inches deep

    Assembly required. This product ships in two (2) boxes.

    Dimensions:
    40.25 in. H x 44.5 in. W x 16.75 in. D
    Warranty:
    1 year Manufacturer
    Materials:
    Poplar wood, MDF, Resin, Metal, Resin, Glass
    Model No:
    OS9478E
    Brand: Upton Home

    Features

    • Type
      Corner, Screens
    • Finish
      Off White
    • Screen Type
      Decorative
    • Assembly
      Assembly Required
    • Fuel Type
      Electric
    Was this product information helpful?
    Yes No
    Thank you for your feedback.
     
     
     
    Thank you. Your feedback will help us create the best experience for our customers.

Showing 4 most helpful reviews on this product.

  • 5 Stars 22
  • 4 Stars 4
  • 3 Stars 0
  • 2 Stars 3
  • 1 Stars 0
  • This Fireplace is Amazing!

    We purchased this fireplace for two reasons; the first was to add a conversation piece to our living room and secondly, to help off-set our winter gas heating bill. We have now had the product for a little over a month and could not be happier. The design was beautiful and great craftsmanship. The fireplace arrived in two boxes and combined they both way approximately 110 lbs. Assembly was easy and the instructions were very clear. An added bonus is I always worry when having to assemble something knowing that possibly not all pieces are there or something fell out. With the fireplace they actually included extras of every piece of hardware you need to assemble. Assembly took me about 2.5 hours, but again was straight forward and easy to understand. The fireplace was advertised to heat a 800 square foot space in approximately 20 minutes. While we have never timed how long it takes to heat our living room, the heater does it quickly and efficiently. One small disappointment was the fan on the fireplace. I might have had a perception that the fan would really "blow", however, that is not the case. The fan is quiet and quickly will heat a good size room to the desired temperature. We have not been utilizing our CH&A near like we have had in the past. We anticipate that our monthly savings with this fireplace will be between $45 and $60 per month. A word of caution. Our apartment building we estimate was built in the 1970s and is very well maintained with over 400 units. The fireplace pulls more power than most typical appliances and was constantly causing our circuit breaker to trip. It took a bit of exploring, but we now have it in a wall socket where we are not experiencing any breaker issues. I definitely would recommend that you plug the fireplace into a higher end power/surge protector rather than directly into the wall. The power strip will trip an internal breaker before causing a circuit breaker to go off in your home. Currently we are using the fireplace in the corner position which worked out nicely for the holidays. We will be moving it to a flush position as our holiday decorations come down. On a scale of 1 to 10, I would rate my satisfaction with this fireplace at a 12 or maybe a 13. This was one of the best purchase decisions we have made. Thank you Overstock.com for delivering again, again and again on quality products at drastically reduced prices. I have seen this fireplace listed for $1,000+ so our purchase price of approximately *** was a sound purchase. I hope that this review helps others who are looking for a great product.

    • How did the color on site compare with the actual product? Exact
    • Please tell us about the quality of the product. Outstanding high quality craftsmanship.
    • How accurate was the on site description of the product? Exact
    • Would you recommend this to a friend? Yes
  • Beautiful Fireplace, High Quality, So Happy

    I am very impressed with this fireplace. Look is good, quality is good, flame is good. All around good. I was worried about the look of the flame, which is important to me. This fireplace has 2 different lights for the flame. One for the logs, and one for the flame, and even those lights can be dimmed or brightened to fit the room. It works perfect for us in our cafe and bakery lounge area because it gives off a great mood, or atmosphere. Although I did not use the corner piece to place the fireplace in the corner, its also good to have that option if we ever decide to move it. Just all around I am happy.

    • How did the color on site compare with the actual product? Everything was described to a T. The pictures on the site matched up perfect to what I recieved.
    • Please tell us about the quality of the product. I am Very happy with the quality. All wood and tile seem to be of high quality, and I have not had any problems so far.
    • How accurate was the on site description of the product? It was perfect. No problems what so ever.
    • Would you recommend this to a friend? Yes
  • Great purchase

    A little hard to put together at first, great product. Could not afford $8,000.00 for the real thing, this is great for the price

    • How did the color on site compare with the actual product? True to color
    • Please tell us about the quality of the product. Excellent
    • How accurate was the on site description of the product? Accurate
    • Would you recommend this to a friend? Yes
  • Positive Review

    We love our new Fireplace. We replaced it with a wall unit we've had for years and it really up dated out llivingroom.

    • How did the color on site compare with the actual product? Perfect
    • Please tell us about the quality of the product. We were very happy about the fireplace we received. However, there was a little chip out of the corner, but not that noticable.
    • How accurate was the on site description of the product? It looked just like the picture
    • Would you recommend this to a friend? Yes
View All Most Helpful Reviews
  • Blanchard Ivory Electric Fireplace

    Haven't used the fireplace yet, haven't needed it yet in FL but we really bought it for its appearance and it looks great in the house. Sure we will use it instead of putting the heat on if we get a cold evening in the winter. Had read other reviews on this product before purchasing it and everyone seemed very pleased with it.

    Excellent
    Poor
    Excellent
    Excellent
    Poor
    Excellent
    Excellent
    Poor
    Excellent
    • Would you recommend this to a friend? Yes
    Flag

    johall1223 from Winter Haven, FL, Jun 25, 2014

  • Perfect size, Perfect color

    This fireplace is not white, it is more of an antique white finish. Assembly is required but it is fairly simple. Flame and logs are adjustable and look realistic.

    Excellent
    Poor
    Excellent
    Excellent
    Poor
    Excellent
    Excellent
    Poor
    Excellent
    • Would you recommend this to a friend? Yes
    Flag

    all147 from The Villages, FL, Jun 13, 2014

  • Cozy Deal

    Warm and cozy with lot of options with the click of the remote. Our friends are "wowed" with the quality!! It took just 2 hours to build the fireplace.

    Good
    Poor
    Excellent
    Good
    Poor
    Excellent
    Excellent
    Poor
    Excellent
    • Would you recommend this to a friend? Yes
    Flag

    kiiii from MN, May 4, 2014

  • Attractive and cozy fireplace

    At first the insert was damaged but the company immediately replaced it. We have it in our kitchen by a small breakfast table. It's very cozy on cold mornings. We turn it on and enjoy an early morning cup of coffee. It is an attractive addition to our kitchen. We liked it so much we purchased a similar one for our living room. I would recommend this highly.

    Excellent
    Poor
    Excellent
    Excellent
    Poor
    Excellent
    Excellent
    Poor
    Excellent
    • Would you recommend this to a friend? Yes
    Flag

    lindakmiller74 from Herrin Illinois, Feb 23, 2014

  • My favorite piece of furniture

    This piece can go against a wall or in the corner thanks to a shelf and built-in bracket in the back of the unit. It's a great piece in our living room and the heat from the fire helps to combat the draft from the front door. We've had this for a couple of years and the paint color has held up nicely. There are two small decorative squares on the unit that came attached to the column-like front pieces. For some reason, one square was glued up too high on the piece, so the squares are not symmetrical. Most people don't notice though, unless we point it out.

    Excellent
    Poor
    Excellent
    Excellent
    Poor
    Excellent
    Excellent
    Poor
    Excellent
    • Would you recommend this to a friend? Yes
    Flag

    jmt74 from East Coast, Jan 7, 2014

View All Most Recent Reviews

Product Q&A

Ask a Question

What is the average cost for running this unit for 24 hours? dkweigley on Oct 24, 2013
Subscribe to Answers
Answer This Question

Thank you for contacting us. We apologize for the delay on answering your question. We will post it soon as possible. Please let us know if you have any further questions. overstockcustomercare1 on Nov 1, 2013
 
Thank you for contacting us dkweigley. Unfortunately the price will defer from home to home, depending on the size of the space the person is trying to heat up and what they are paying per kilowatt and how long they have it turned on. We apologize for any inconvenience we might have caused. Please let us know if you have any further questions. overstockcustomercare1 on Nov 2, 2013
 
 

Does this fireplace have PTFE or Teflon in it? dklemenz on Oct 24, 2013
Subscribe to Answers
Answer This Question

Thank you for contacting us dklemenz. We apologize for the delay on answering your question. We will post it soon as possible. Please let us know if you have any further questions. overstockcustomercare1 on Nov 1, 2013
 
Thank you for contacting us dklemenz. Yes this has teflon. Please let us know if you have any further questions. overstockcustomercare1 on Nov 2, 2013
 
 

is this only a corner unit, or can you put it flush against the wall? hekela1206 on Oct 21, 2013
Subscribe to Answers
Answer This Question

Thank you for contacting us hekela1206. You can put it flush against the wall too. Please let us know if you have any further questions. overstockcustomercare1 on Oct 22, 2013
 
 

Can the fireplace be used without heat? Can the thermostat be turned off but the flame still on? klr11 on Jun 29, 2013
Subscribe to Answers
Answer This Question

Thank you for your question klr11. Yes, the electric fireplaces can be used with our without heat. Have a great day. overstockcustomercare1 on Jul 8, 2013
 
Yes. We often use the fireplace with out the heater. galowe01 on Aug 6, 2013
 
 

can this item be used with the heat off? in other words, can it be turned on to see the flames without heat? marichal54 on May 6, 2013
Subscribe to Answers
Answer This Question

Hello marichal54, unfortunately this item is out of stock. We currently do not have inventory to check, and cannot guarantee the item will be restocked. Thank you for shopping with us. overstockcustomercare1 on May 10, 2013
 
 

What is the weight and size of each box? janice85 on Oct 25, 2012
Subscribe to Answers
Answer This Question

Each box is approximately 48 pounds. We will research the dimensions and post an answer as soon as possible. overstockcustomercare1 on Oct 25, 2012
 
 

What type of space would the total dimension cover? The product appears to cadycorner the wall and it would be helpful to know how much total space it would take up. tedd917yahoo917 on Aug 11, 2012
Subscribe to Answers
Answer This Question

The dimensions are 40.25 inches high x 44.5 inches wide x 16.75 inches deep. overstockcustomercare1 on Aug 13, 2012
 
 

Would it be safe to put television on top? ar2578 on May 15, 2012
Subscribe to Answers
Answer This Question

Up to a 47" inch flat screen ar2578 on May 15, 2012
 
 

I have little children...does this have a cool-to-the-touch glass front? elizabeth82 on Jan 9, 2012
Subscribe to Answers
Answer This Question

The heater blows out of the top in front the glass, so the glass does get warm. overstockcustomercare1 on Jan 13, 2012
 
 

Be the first to ask a question about this product.
Shipping:

Usually leaves our warehouse in 1 business day. *

Standard Return Policy:

Items must be returned in new or unused condition and contain all original materials included with the shipment. More details

FINAL SALE EXCLUSION: Items marked as FINAL SALE are not returnable unless the problem you experience is the result of our error.

Shipping Information:

Our standard shipping method is ground shipping. We also offer expedited shipping for most items. Your final shipping cost and estimated delivery timeframe will be available at checkout.
Standard shipping details
Expedited shipping details

* For your safety, some orders go through our loss prevention department. If we select your order for this process, we will immediately notify you that there may be up to a 3-day delay on your order.

** Most Oversize orders are delivered within 1-4 weeks. Some orders may take 6 weeks to be delivered.

Buy Now with Bitcoin Learn More