Talon Multipurpose Two Door Scalloped Base Storage Cabinet
 

This item is out of stock.

Please enter your email address, we will notify you if it comes back in stock.

OverstockTM Store Credit Card

6 or 12 Month Special
Financing Available
No Payments & No Interest on orders over
$150 if you pay in full within 6 months.
Learn More ›
No Payments & No Interest on orders over
$150 if you pay in full within 6 months.
Learn More ›

Talon Multipurpose Two Door Scalloped Base Storage Cabinet

Overall Rating Rating 3  |  6 reviews  |  Write a review
Today $164.99
$8.25 (5%) in rewards for members Join Now
Item #: 13845512
    A Talon multipurpose wooden storage cabinet adds a valuable organizational option in rooms without enough built-in storage. The cabinet is 60 inches high, so there is enough room inside to use the cabinet as a supply locker, pantry, or linen closet....more

People Who Viewed This Viewed

Sponsored Links What's This?
    Complement your home or office decor with this Talon two door multipurpose aspen oak storage cabinet with scalloped base.

    • Materials: Engineered wood with high quality laminate and metal hardware
    • Measurements: 60 inches high x 24 inches wide x 13 inches deep
    • Finish: Aspen oak laminate
    • Scalloped base
    • Number of doors: Two
    • Number of shelves: Four (2 adjustable and 2 fixed)
    • Hardware finish: Antique brass
    • Model: RS103923T

    Assembly Required
Dimensions:
24
Warranty:
1 year Limited Manufacturer
Materials:
Engineered wood with high quality laminate, metal hardware
Model No:
RS103923T
Brand: Talon

Features

  • Color
    Brown
  • Material
    Other, Wood
  • Includes Hardware
    Yes
  • Assembly
    Assembled
  • Organizer Type
    Cabinet Organizer
Was this product information helpful?
Thank you for your feedback.
 
 
 
Thank you. Your feedback will help us create the best experience for our customers.

Showing 4 most helpful reviews on this product.

  • 5 Stars 1
  • 4 Stars 1
  • 3 Stars 2
  • 2 Stars 1
  • 1 Stars 1
  • Positive

    Not a real great piece of furniture. The doors do not fit perfectly, one sets slightly lower than the other. It will suffice for what I purchased it but, not so great.

    • How did the color on site compare with the actual product? Right on
    • Please tell us about the quality of the product. Fair
    • How accurate was the on site description of the product? Fairly close
    • Would you recommend this to a friend? No
  • Not as advertised in size specs.

    Shipping was very fast was so exicted to finally find a storage unit that would fit my 12 x 12 scrapbooking supplies in a wood grain color. Totally disappointed as this doesn't even measure the advertised specifications of 13" wide with the doors on! Color was a perfect match, but item is so overpriced for the quality. Making it work for now until my husband can build me a cabinet so the dimensions will be what I need.

    • How did the color on site compare with the actual product? color was exactly as described
    • Please tell us about the quality of the product. quality is good, but overpriced
    • How accurate was the on site description of the product? size dimensions were wrong. was looking for a product to hold my 12 x 12 scrapbook paper products in. as the dimensions said 13" I figured this item would be perfect. Doesn't even measure 13" wide with the doors. Totally disappointed, but making it work anyways...too expensive to return ship after box was opened.
    • Would you recommend this to a friend? No
  • Fits the bill, but a bit pricey for what it is.

    We needed a pantry and it fit our size needs. Check the dimensions because it does look like it is bigger than it really is since there is nothing to scale it to in the photo. It doesn't look bad for laminate, but it's still laminate. And for this price, I wish I would have checked garage sales or online listings for something used before I bought it. Oh well- it works for what we needed it for.

    • How did the color on site compare with the actual product? Same
    • Please tell us about the quality of the product. Quality leaves something to be desired. Not terrible, but laminate just looks cheap.
    • How accurate was the on site description of the product? Accurate
    • Would you recommend this to a friend? Yes
  • Excellent and Speedy

    I ordered the storage cabinet on 10 May and it was at my door, in PERFECT condition by 11AM on 15 May. My husband and I assembled it with no problems at all. It is in use and I have been de-cluttering other areas. Perfect size - It replaced a smaller 2 drawer. So I have additional storage becuase it is taller. Happy Happy Happy!!!!

    • How did the color on site compare with the actual product? Exact
    • Please tell us about the quality of the product. Excellent packing for shipping. All that we need to assemble the storage cabinet
    • How accurate was the on site description of the product? Extreme.
    • Would you recommend this to a friend? Yes
View All Most Helpful Reviews
  • Not all as advertised

    So, I purchased this for a food panty not only was the picture much more appealing than the actual product. I made sure I only purchased the one that stated assembled so, I wouldn't have to spend hours putting together. Well... Came in 100 pieces! Not at all as described. 100% disappointed in my purchase.

    Fair
    Poor
    Excellent
    Poor
    Poor
    Excellent
    Fair
    Poor
    Excellent
    • Would you recommend this to a friend? No
    Flag

    marciasc from Chiacago, Il, Jul 3, 2013

  • talon multipurpose two door scalloped base storage

    attractive and functional but low quality for price paid

    • How did the color on site compare with the actual product? good
    • Please tell us about the quality of the product. inferior
    • How accurate was the on site description of the product? ok
    • Would you recommend this to a friend? No
    Flag

    tots1140 from charleroi. pa, Nov 22, 2011

View All Most Recent Reviews

Product Q&A

Ask a Question

It says it has 2 adjustable shelves and 2 fixed; which ones are which? I am looking for something to store brooms, vacuum and carpet cleaner in, would this serve this purpose? JagfaninCC anita730inutah on Feb 9, 2013
Subscribe to Answers
Answer This Question

Thank you for contacting us,there is a middle fixed shelf that cannot be removed. A broom would not fit. Please let me know if you have any further question. overstockcustomercare1 on Feb 15, 2013
 
 

how would this cabinet work outside/ or do you have any outdoor wood storage cabinets ? kuhns49 on Oct 1, 2012
Subscribe to Answers
Answer This Question

We do not recommend this cabinet for outdoor use. overstockcustomercare1 on Oct 2, 2012
 
 

what country is this cabitnet made? Are the materials from USA? greyhoundlady on Aug 25, 2012
Subscribe to Answers
Answer This Question

It is made in Canada. We do not know where the materials were sourced from. We suspect that the materials are also from Canada. overstockcustomercare1 on Aug 27, 2012
 
 

Be the first to ask a question about this product.
Standard Return Policy:

Items must be returned in new or unused condition and contain all original materials included with the shipment. More details

FINAL SALE EXCLUSION: Items marked as FINAL SALE are not returnable unless the problem you experience is the result of our error.

NOTE:

This item cannot be shipped to Alaska or Hawaii.
More details

Shipping Information:

Our standard shipping method is ground shipping. We also offer expedited shipping for most items. Your final shipping cost and estimated delivery timeframe will be available at checkout.
Standard shipping details
Expedited shipping details

* For your safety, some orders go through our loss prevention department. If we select your order for this process, we will immediately notify you that there may be up to a 3-day delay on your order.

** Most Oversize orders are delivered within 1-4 weeks. Some orders may take 6 weeks to be delivered.

Buy Now with Bitcoin Learn More